ဒါနသည္ ပုဂိၢဳလ္အတန္းစားမေရြး အေလးထား၍ ျဖည့့္က်င့္ဆည္းပူးရမည့္ တရားျဖစ္၏၊ သံသရာခရီးသည္ အားလုံးႏွင့္ သက္ဆိုင္၏၊ သံသရာခရီးသည္တိုင္း မျဖစ္မေန
သယ္ေဆာင္သြားရမည့္ ရိကၡာလည္းမည္၏၊ ေလ်ွာက္လွမ္းရမည့္ သံသရာခရီး ႐ွည္လ်ွင္ ႐ွည္သေလာက္ ဒါနရိကၡာထုတ္မ်ားမ်ား ပါသြာဖို႔ အေရးႀကီး၏၊ ကမၻာအသေခ်ၤခ်ီ၍
သံသရာခရီးကိုေလ်ွာက္လွမ္းေတာ္မူၾကရသည့္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ႀကီးမ်ား အေရးတႀကီးက်င့္ေဆာင္ရမည့္ ပါရမီအက်င့္တရားမ်ားကို ဆင္ျခင္ေတာ္မူၾကရာ၌ ဒါနပါရမီကို
ေ႐ွးဦးစြာေတြ႕ျမင္ေတာ္မူၾကရသည္။
ဒါနအတြက္အခက္ေလးပါး
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
ဒါနသည္ဤမ်ွအေရးႀကီးေသာ္လည္း မိမိပိုင္ပစၥည္းဝတၳဳကို စြန္႔ၾကဲေပးကမ္း လႉဒါန္ႏိုင္ရန္အတြက္ သတၱ၀ါတိုင္းအဖို႔ အဟန္႔အတားေတြက မ်ားျပားလွ၏၊ ယင္းအဟန္႔အတား တရားမ်ားကား သံသရာႏွင့္ခ်ီ၍ အမေတ တည္ေနၾကၿပီးျဖစ္ရာ ယင္းအဟန္႔အတရား မ်ားေက်ာ္လႊား၍ ေပးလႉႏိုင္ရန္ခက္ခဲးလွ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ဒါနအတြက္ အခက္ေလးပါးဟု
ေ႐ွးပညာရိွမ်ားသတ္မွတ္ေတာ္မူခဲ့ၾကသည္။
၁။ မိမိႏွစ္သက္ေသာ ပစၥည္းဥစၥာကို သဒၶါၾကည္ျဖဴစြာ ေပးလႉအံ့ဟု စိတ္ထဲမွာ ၾကံဖို႔ရာခက္ခဲလွ၏။
၂။ ယင္းသို႔စိတ္ထဲမွာ ၾကံထားသည့္အတိုင္ ေပးလႉအံ့ဟု ႏႈတ္ထြက္စကား ေျပားဆိုႏိုင္ျခင္းသည္ ၃၃ လက္သစ္ရိွေသာသံလ်က္ကို မ်ိဳရျခင္းထက္ခက္ခဲ၏။
၃။ ယင္းသို႔ေပးလႉအံ့ဟု ႏႈတ္ထြက္စကား ေျပာၾကားႏိုင္ျခင္းထက္ ရက္ရက္ေရာေရာ လက္ေတြ႔ေပးလႉႏိုင္ဖို႔က ပို၍ခက္၏။
၄။ ယင္းသို႔ယက္ယက္ေရားေရားလက္ေတြ႔ ေပးလႉႏိုင္ျခင္းထက္ ေပးလႉၿပီးေနာက္ ေနာင္တတဖန္ မပူပန္ဖို႔က ပို၍ခက္ခဲးလွ၏။
ဤအေၾကာင္းႏွင့္စပ္၍ ေက်းဇူး႐ွင္ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကမိမိဥစၥာ၊ ႏွစ္သက္စြာကို၊ သဒၶါၾကည္ျဖဴ၊ ေပးအံ့ဟူ၍၊ လႉမည္ဝမ္းထဲ၊ ၾကံမရဲ႐ွင့္၊ ၾကံခဲစြာဘိ၊ ၾကံသည္ရိွလည္း၊ မၿငိမနား၊ မႏၱန္အားျဖင့္အသြားမတုံး၊ ထိလ်ွင္ဆုံးမ်ွ၊ သုံးဆယ့္သုံးတန္၊ လက္သစ္ျပန္သည့္၊ သန္လ်က္ဓါးကို၊ ထင္႐ွားျပက္ျပက္၊ မ်ိဳေသာ္ထက္လ်ွင္၊ ႏႈတ္ထြက္ငါသည္၊ ေပးမည္ႁမြက္ခဲ၊
ႁမြက္တပဲလ်ွက္၊ရဲရဲရက္ရက္၊ အေပးခက္႐ွင့္၊ ဆက္ဆက္မုခ်၊ ေပးၿပီးမွလည္း၊ ေနာင္တမပူ၊ ခဲစြဟူ၏၊ ဟု စပ္ဆိုေတာ္မူခဲ့၏။ ေပးလႉလိုစိတ္ကို ညစ္ႏြမ္းေစတက္ ဟန္႔တားတက္ေသာ တရားတို႔ကားမ်ားျပားလွ၏၊ သတၱ၀ါတိုင္းအဖို႔ သံသရာက ထုႏွင့္ ထည္ႏွင့္ ပါလာၾက၏။ ယင္းတို႔ကာ လိုခ်င္တက္မက္မႈ
ေလာဘ၊ အမ်က္ထြက္မႈ ေဒါသ၊ ေပးလႉုျခင္း၏ အက်ိဳးရိွ မရိွကို မသိေတြေဝမႈ ေမာဟ၊ ျငဴစူမႈ ဣႆာ၊ ႏွေမ်ားတြန္႔တိုမႈ့ မစၦရိယ၊ ေထာင္လႊားတက္ႂကြမႈ့ မာန စသည္တို႔ျဖစ္၏။
ႏွေျမာ ဝန္တိုသူတို႔သည္ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားစြာရိွေသ္လည္း မလႉရက္ မဒါန္းရက္ၾက၊ မေစၦရေျပာထူ ႏွေျမာဝန္တိုသူတို႔သည္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ လႉပုံလႉနည္းကို အတုလိုက္၍
မလႉႏိုင္ၾကကုန္(သံ၊၁၊၁၈)။ယင္းသို႔မလႉႏိုင္ျခင္းသည္ အလႉခံပုဂၢိဳလ္တို႔အေပၚ၌ အမ်က္ထြက္မုန္းတီးျခင္း ၊ လႉဖြယ္ဝတၳဳ၌ တပ္မက္ခင္တြယ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ျဖစ္၏။(ဣတိဝုတ္၊႒။၂၂၇)။
ထို႔ျပင္ ေပးလႉလိုက္လ်ွင္ ကုန္သြားလိမ့္မည္ ၊ ငါႏွင့္တကြ ငါ့အိမ္သူအိမ္သားမ်ား စားၾကရေတာ့မည္မဟုတ္ဟု ႏွေျမာဝန္တိုမႈ မေစၦရ၊ ေမ့ေလ်ွာ့မႈ ပမာဒ ဟူေသာ အေၾကာင္းႏွစ္ပါးေၾကာင့္
လည္းျဖစ္တက္၏(သံ၊၁၊၁၇ စသည္)။
အငတ္ေဘးေၾကာက္သူ မ်ားမ်ားလႉ
====================
ႏွေျမာဝန္တိုသူ မွန္သမ်ွသည္ ငတ္မည့္ေဘးေၾကာက္၍ မေပးမလႉဘဲ ရိွတက္ၾကရာ ထိုေၾကာက္စရာ ထိုသူ႔ထံသို႔မၾကာမွီ ဆိုက္ေရာက္လာတက္၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ႏွေျမားဝန္တိုမႈ မစၦရိယသည္
စည္းစိမ္ဥစၥာကို ရျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေပးကမ္းလႉဒါန္းမႈကို တားျမစ္တက္ရကာ ယင္မစၦရိယေလာက္ ယုတ္ညံ့ေသာတရားဆိုးမရိွဟု ဖြင့္ျပေတာ္မူ၏(သံ၊ဋီ၊၁။၁၂၆)။
အမွန္စင္စစ္ ငတ္မည့္ေဘးေၾကာက္လ်ွင္ ႏွေျမာဝန္တိုမႈ့ မစၦရိယကို ပယ္ေျဖာက္ကာ စြန္႔ၾကဲးေပးကမ္း လႉဒါန္းၾကရာ၏(သံ၊၁။၁၈၊၃၀ စသည္)။
Regards,Ko Myo
Dhammaransi.com Webmaster
www.dhammaransi.com
သယ္ေဆာင္သြားရမည့္ ရိကၡာလည္းမည္၏၊ ေလ်ွာက္လွမ္းရမည့္ သံသရာခရီး ႐ွည္လ်ွင္ ႐ွည္သေလာက္ ဒါနရိကၡာထုတ္မ်ားမ်ား ပါသြာဖို႔ အေရးႀကီး၏၊ ကမၻာအသေခ်ၤခ်ီ၍
သံသရာခရီးကိုေလ်ွာက္လွမ္းေတာ္မူၾကရသည့္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ႀကီးမ်ား အေရးတႀကီးက်င့္ေဆာင္ရမည့္ ပါရမီအက်င့္တရားမ်ားကို ဆင္ျခင္ေတာ္မူၾကရာ၌ ဒါနပါရမီကို
ေ႐ွးဦးစြာေတြ႕ျမင္ေတာ္မူၾကရသည္။
ဒါနအတြက္အခက္ေလးပါး
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
ဒါနသည္ဤမ်ွအေရးႀကီးေသာ္လည္း မိမိပိုင္ပစၥည္းဝတၳဳကို စြန္႔ၾကဲေပးကမ္း လႉဒါန္ႏိုင္ရန္အတြက္ သတၱ၀ါတိုင္းအဖို႔ အဟန္႔အတားေတြက မ်ားျပားလွ၏၊ ယင္းအဟန္႔အတား တရားမ်ားကား သံသရာႏွင့္ခ်ီ၍ အမေတ တည္ေနၾကၿပီးျဖစ္ရာ ယင္းအဟန္႔အတရား မ်ားေက်ာ္လႊား၍ ေပးလႉႏိုင္ရန္ခက္ခဲးလွ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ဒါနအတြက္ အခက္ေလးပါးဟု
ေ႐ွးပညာရိွမ်ားသတ္မွတ္ေတာ္မူခဲ့ၾကသည္။
၁။ မိမိႏွစ္သက္ေသာ ပစၥည္းဥစၥာကို သဒၶါၾကည္ျဖဴစြာ ေပးလႉအံ့ဟု စိတ္ထဲမွာ ၾကံဖို႔ရာခက္ခဲလွ၏။
၂။ ယင္းသို႔စိတ္ထဲမွာ ၾကံထားသည့္အတိုင္ ေပးလႉအံ့ဟု ႏႈတ္ထြက္စကား ေျပားဆိုႏိုင္ျခင္းသည္ ၃၃ လက္သစ္ရိွေသာသံလ်က္ကို မ်ိဳရျခင္းထက္ခက္ခဲ၏။
၃။ ယင္းသို႔ေပးလႉအံ့ဟု ႏႈတ္ထြက္စကား ေျပာၾကားႏိုင္ျခင္းထက္ ရက္ရက္ေရာေရာ လက္ေတြ႔ေပးလႉႏိုင္ဖို႔က ပို၍ခက္၏။
၄။ ယင္းသို႔ယက္ယက္ေရားေရားလက္ေတြ႔ ေပးလႉႏိုင္ျခင္းထက္ ေပးလႉၿပီးေနာက္ ေနာင္တတဖန္ မပူပန္ဖို႔က ပို၍ခက္ခဲးလွ၏။
ဤအေၾကာင္းႏွင့္စပ္၍ ေက်းဇူး႐ွင္ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကမိမိဥစၥာ၊ ႏွစ္သက္စြာကို၊ သဒၶါၾကည္ျဖဴ၊ ေပးအံ့ဟူ၍၊ လႉမည္ဝမ္းထဲ၊ ၾကံမရဲ႐ွင့္၊ ၾကံခဲစြာဘိ၊ ၾကံသည္ရိွလည္း၊ မၿငိမနား၊ မႏၱန္အားျဖင့္အသြားမတုံး၊ ထိလ်ွင္ဆုံးမ်ွ၊ သုံးဆယ့္သုံးတန္၊ လက္သစ္ျပန္သည့္၊ သန္လ်က္ဓါးကို၊ ထင္႐ွားျပက္ျပက္၊ မ်ိဳေသာ္ထက္လ်ွင္၊ ႏႈတ္ထြက္ငါသည္၊ ေပးမည္ႁမြက္ခဲ၊
ႁမြက္တပဲလ်ွက္၊ရဲရဲရက္ရက္၊ အေပးခက္႐ွင့္၊ ဆက္ဆက္မုခ်၊ ေပးၿပီးမွလည္း၊ ေနာင္တမပူ၊ ခဲစြဟူ၏၊ ဟု စပ္ဆိုေတာ္မူခဲ့၏။ ေပးလႉလိုစိတ္ကို ညစ္ႏြမ္းေစတက္ ဟန္႔တားတက္ေသာ တရားတို႔ကားမ်ားျပားလွ၏၊ သတၱ၀ါတိုင္းအဖို႔ သံသရာက ထုႏွင့္ ထည္ႏွင့္ ပါလာၾက၏။ ယင္းတို႔ကာ လိုခ်င္တက္မက္မႈ
ေလာဘ၊ အမ်က္ထြက္မႈ ေဒါသ၊ ေပးလႉုျခင္း၏ အက်ိဳးရိွ မရိွကို မသိေတြေဝမႈ ေမာဟ၊ ျငဴစူမႈ ဣႆာ၊ ႏွေမ်ားတြန္႔တိုမႈ့ မစၦရိယ၊ ေထာင္လႊားတက္ႂကြမႈ့ မာန စသည္တို႔ျဖစ္၏။
ႏွေျမာ ဝန္တိုသူတို႔သည္ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားစြာရိွေသ္လည္း မလႉရက္ မဒါန္းရက္ၾက၊ မေစၦရေျပာထူ ႏွေျမာဝန္တိုသူတို႔သည္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ လႉပုံလႉနည္းကို အတုလိုက္၍
မလႉႏိုင္ၾကကုန္(သံ၊၁၊၁၈)။ယင္းသို႔မလႉႏိုင္ျခင္းသည္ အလႉခံပုဂၢိဳလ္တို႔အေပၚ၌ အမ်က္ထြက္မုန္းတီးျခင္း ၊ လႉဖြယ္ဝတၳဳ၌ တပ္မက္ခင္တြယ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ျဖစ္၏။(ဣတိဝုတ္၊႒။၂၂၇)။
ထို႔ျပင္ ေပးလႉလိုက္လ်ွင္ ကုန္သြားလိမ့္မည္ ၊ ငါႏွင့္တကြ ငါ့အိမ္သူအိမ္သားမ်ား စားၾကရေတာ့မည္မဟုတ္ဟု ႏွေျမာဝန္တိုမႈ မေစၦရ၊ ေမ့ေလ်ွာ့မႈ ပမာဒ ဟူေသာ အေၾကာင္းႏွစ္ပါးေၾကာင့္
လည္းျဖစ္တက္၏(သံ၊၁၊၁၇ စသည္)။
အငတ္ေဘးေၾကာက္သူ မ်ားမ်ားလႉ
====================
ႏွေျမာဝန္တိုသူ မွန္သမ်ွသည္ ငတ္မည့္ေဘးေၾကာက္၍ မေပးမလႉဘဲ ရိွတက္ၾကရာ ထိုေၾကာက္စရာ ထိုသူ႔ထံသို႔မၾကာမွီ ဆိုက္ေရာက္လာတက္၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ႏွေျမားဝန္တိုမႈ မစၦရိယသည္
စည္းစိမ္ဥစၥာကို ရျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေပးကမ္းလႉဒါန္းမႈကို တားျမစ္တက္ရကာ ယင္မစၦရိယေလာက္ ယုတ္ညံ့ေသာတရားဆိုးမရိွဟု ဖြင့္ျပေတာ္မူ၏(သံ၊ဋီ၊၁။၁၂၆)။
အမွန္စင္စစ္ ငတ္မည့္ေဘးေၾကာက္လ်ွင္ ႏွေျမာဝန္တိုမႈ့ မစၦရိယကို ပယ္ေျဖာက္ကာ စြန္႔ၾကဲးေပးကမ္း လႉဒါန္းၾကရာ၏(သံ၊၁။၁၈၊၃၀ စသည္)။
Regards,Ko Myo
Dhammaransi.com Webmaster
www.dhammaransi.com
No comments:
Post a Comment