ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရာ းႀကီးဧ။္ညႊန္ၿပေတာ္မူေလ.ရွိေသာ ဓမၼလမ္းစဥ္
၁) ဘုရားအဆုံးအမၿဖစ္တဲ.ပိဋကသုံးပုံ အကုန္လုံးဟာဆင္းရဲမွလြတ္မႈတခုၿ ဖစ္၍နည္းေတြမ်ား
ေသာ္လည္းအားလုံးအတူတူပါပဲ။အကုန္ လုံးလိုက္ၿပီးလုပ္စရာမလိုပါဘူး။ အမ်ားႀကီးထဲကႀကိဳက္
တာတခုခုကို၀ီရိယမွန္မွန္ႏွင္. သန္သန္လုပ္ဖို.အေရးႀကီးတယ္။
၂)စရဏႏွင္.ဝိဇၨာ တၿပိဳင္နက္ၿဖစ္ေအာင္လုပ္ရတယ္၊ တခ်ိန္တည္းမွာအလုပ္ႏွစ္ခုၿပီးတာ ဟာ
ဒါပဲရွိတယ္။
၃)ဘုရားစကား၊ဆရာစကား၊တထစ္ခ်နာယူ ၊အရာရာရုိေသ၊ကိုယ္ကိုႏွိမ္ခ်၊ခႏ ၲီႏွင္. ေမတၲာမ်ား
မ်ားထားၿပီးလုပ္ရတယ္။
၄)ဝိပႆနာဆိုတာထင္းရွားရွိတဲ.တရာ းကိုၿမင္ေအာင္ရႈမွတ္ၿခင္းပင္ၿ ဖစ္တယ္၊ထင္ရွားရွိတယ္
တရားကိုၿမင္ေအာင္မရႈႏိုင္ရင္ဝိ ပႆနာမၿဖစ္ဘူး
၅)ထင္ရွားရွိတယ္တရားဆိုတာတၿခား မွာသြား၍ရွာရတာမ်ဳိးမဟုတ္၊ေရွာ င္မရ၊တိမ္းမရမၿမင္ခ်င္
၍မေနရေအာင္ကိုယ္မွာအၿမဲထင္ရွား ရွိေနတဲ.ရုပ္နာမ္တရားေတြၿဖစ္ပါ တယ္။
၆)ကိုယ္မွာအၿမဲထင္ရွားရွိတဲ.ရု ပ္နာမ္တရားေတြထဲမွာလူတိုင္းနား လည္လြယ္ကူတာဟာအာနာပါန
=ထြက္ေလ၀င္ေလရႈမွတ္မႈၿဖစ္ပါတယ္။
၇)ထြက္ေလ၀င္ေလဆိုတာအမိ၀မ္းမွေမြ းကတည္းကေသသည္အထိအၿမဲမၿပတ္တရစပ္ ရွိေနတဲ.
တရားသေဘာၿဖစ္ပါတယ္။အလုပ္လုပ္ေ နရင္း၊စကားေၿပာေနရင္း၊စာက်က္ေ နရင္း၊အိပ္ေပ်ာ္ေန
ရင္းလဲရွိေနပါတယ္။
၈)ထြက္ေလ၀င္ေလအၿမဲမၿပတ္ရွိေနေသာ ္လဲအမွတ္တမဲ.ေနႀက၍သတိမမူဂူမၿမင္ ၿဖစ္ေနႀကတယ္။
သတိမူရင္ၿမဴကိုေတာင္ၿမင္ရတယ္ဆို တာလိုဂရုစိုက္ၿပီး၊ႀကည္.ရႈေနမွ ရွိမွန္းသိႀကတယ္။
၉) "ႀကည္".ဆိုရာမွာဝိပႆနာၿဖစ္ဖို. ရာအတြက္ထြက္ေလ၀င္ေလထိရာႏွာဖ်ားႏ ွာ၀မွာ၀င္တိုင္း
ထြက္တိုင္းရိပ္ရိပ္ ရိပ္ရိပ္ႏွင္.တထိတည္းထိေနတာကို တသိတည္းသိေနေအာင္၊တရစပ္သိ
ၿမင္ေအာင္ႀကည္.ရႈေနရမယ္။အိမ္အမိ ုးကိုစပ္ေအာင္ထူထူမိုးမွေနပူဒဏ္ မိုးရြာဒဏ္ကိုခံႏိုင္တယ္
(၂၄-နာရီတစပ္တည္းရပါေစ)
၁၀)တရက္၂၄-နာရီတစပ္ေလာက္ရလွ်င္ အလြန္သိသာပါတယ္။(နိသဇ္ဓုတင္ေဆာ င္)။ဘုရား
ဆံုးမတာမွန္သမွ်ဆင္းရဲေအာင္မဆံု းမဘူး၊ခ်မ္းသာဖို.ခ်ည္းပဲ။ဘုရား လက္ထက္ကနိသဇ္ေဆာင္
ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ပိုၿပီးအသက္ရွည္ က်န္းမာႀကတယ္။အိပ္ခ်င္လို.အိပ္္ လွ်င္တသံသရာလံုးႏိုးေတာ့မွာ
မဟုတ္ေတာဘူး။အိပ္ခ်င္လွ်င္မအိပ္ ခ်င္တဲ.ေနရာရွိတယ္၊အဲဒီကုိေရာက္ ေအာင္သြား။
၁၁)ထိတာကိုသိေနလွ်င္သိက္ခါသုံး ပါး၊မဂ္ဂင္ရွစ္ပါးမွအစေဗာဓိပက္ ခိယာတရား(၃၇)ပါးပိဋကတ္
သံုးပံုအလံုးစုံတၿပိဳက္နက္ပါ၀င္ ၿပီးၿဖစ္တယ္။
၁၂)ထိတာဟာရုပ္သေဘာၿဖစ္တယ္၊သိတာ ဟာနာမ္သေဘာၿဖစ္တယ္။
၁၃)တရိပ္ရိပ္ႏွင္.ထိတုိင္းေပ်ာ က္တိုင္း(ရုပ္နာမ္)ၿဖစ္မႈပ်က္မႈ ေတြၿဖစ္ပ်က္၍ေနၿခင္းၿဖစ္တယ္။
၁၄)တရိပ္ရိပ္ႏွင္.ႏွားဖ်ားႏွာ ၀မွာထိလိုက္ေပ်ာက္လိုက္ေနတာကို သာတဆဲတည္းသိၿမင္ေအာင္
ႀကည္.ရႈေနရင္ႀကာလွ်င္ဝိပႆနာသမာ ဓိတစထက္တစတခဏတိုးတက္ၿပီးအားႀကီး လာတဲ.အခါ
ႏွာဖ်ားႏွာ၀တြင္သာမကခႏၶာကိုယ္မွ ာလဲအလိုလိုတရိပ္ရိပ္တရြရြၿဖစ္ေ နတာကိုေတြ.ရမယ္။
၁၅)တကိုယ္လံုးတရိပ္ရိပ္အၿမဲမၿ ပတ္ၿဖစ္ပ်က္ေနတာကိုေတြ.လာရတဲ. အခါအအနိစၥေကာင္း
စြာၿမင္ေသာေႀကာင္.ဒုကၡႏွင္.အနတၱ ဟာအလိုလိုထင္ၿမင္လာပါလိမ္.မယ္၊ ပါးစပ္ကေနဆိုေန
ဖို.မလိုပါဘူး။ဝိပႆနာအလုပ္ဟာထိ မႈကိုႀကည္.ရႈေနရုံသာၿဖစ္တယ္။ိုႀ ကည္.ရႈေနရင္းသိထိုက္
သမွ်ကိုအလိုလိုတစ္ေန.ထက္တစ္ေန. တိုးၿပီးတိုးၿပီးသိလာပါလိမ္.မယ္ ။
၁၆)အဲဒီလိုတရိပ္ရိပ္ႏွင္.ထိမႈသိ မႈတို.ကိုႀကည္.ရႈေနရင္းမဂ္ဥာဏ္၊ ဖိုလ္ဥာဏ္ဆိုက္လာၿပီဆိုလွ်င္
အလြန္သိသာလွပါတယ္၊ဘယ္လိုသိသာသလဲ ဆိုေတာ. "ေရငတ္၍ေနေသာသူသည္ေရကို
ေသာက္ရသည္ရွိေသာ္ေရငတ္ေၿပ"သကဲ. သို.ၿဖစ္သြားေတာ.တယ္။သူမ်ားေမး စရာမလို၊ကိုယ္တိုင္
သိမယ္။
၁၇)မဂ္ဖိုလ္ဥာဏ္ေရာက္ၿပီးလို ့ဖလသမာပတ္ကို၀င္စားခ်င္လွ်င္မိ မိလာခဲ.ဖူးတဲ.ဝိပႆနာ
လမ္းကိုၿပန္ႀကည္.ရတယ္၊ဖလသမာပတ္ ဟာကိုယ္ပိုင္အိမ္ႏွင္.တူတယ္။
၁၈)ယုံယုံႀကည္ႀကည္လုံ.လ၀ီရိယရွိ ရွိႏွင္.ထိမႈသိမႈတို ့ကိုသာသဆက္ထဲၿဖစ္ေအာင္ႀကည္.
ရႈေန၊ေထြလီကာလီေတြကိုလိုက္မလုပ္ ႏွင္.၊အခုလုပ္၊အခုမီးၿငိမ္း၊အခု ခ်က္ခ်င္းပဲခ်မ္းသာတယ္၊
(အကာလိေကာ)။
ဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာမွာအင္းႀကင္ပင္ ရြာ-ဦးလူေဖ၊ေဒၚႀကင္ႏုတို ့မွ ၁၂၅၇ ခုႏွစ္တေပါင္း
လဆန္း၆ရက္ တနင္လာေန. နံနက္ ေလးခ်က္တီးေက်ာ္ေမြးဖြားခဲ.သည္။ ေက်းလက္ေတာ
ရြာတြင္ကံက ပစ္ခ်ခဲ.ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ကားမင္းေဆြစိုးမ်ုိဳးၿ ဖစ္ဧ။္။ ဆရာေတာ္ဧ။္ အဘြား
(ဦးလူေဖဧ။္မိခင္)ကား အိမ္ေရွ့စံမိဖုရား တစ္ပါးၿဖစ္ဧ။္။ ခင္ခင္ဟုေခၚသည္။ ဆရာေတာ္ဧ။္
အဘိုးဦးကူးကားဘ႑၀န္ၿဖစ္သည္။ယခု အင္းႀကင္ပင္ေၿမာက္ဘက္ ေက်ာင္းႀကီးဒကာၿဖစ္သည္။
၁၂၇၇ ခုႏွစ္တြင္ရဟန္းၿဖစ္၍ ၁၂၈၀-၈၁ ခုႏွစ္မ်ား မန္းတေလးမစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ အဘိစဇ
မဟာရဠဂုရု ထံပညာသင္ႀကားခဲ.ဧ။္။ ၁၂၈၅ ခုႏွစ္အထိ အင္ႀကင္ပင္ေက်ာင္းတြင္ပင္ ေနၿပီး
ထိုႏွစ္နယုန္လ ေတာထြက္ေတာ္မူသည္။
မယ္ေတာ္ႀကီးေဒၚႀကင္ႏုမွာ ေက်ာင္းပြဲဘုရားပြဲရွိတုိင္း ေတာင္ေ၀ွးတစ္ေခ်ာင္းၿဖစ္ ေက်ာင္းသို.
လာရာ လာတိုင္းပင္ ငို္၍ၿပန္ရဧ။္။ သတင္းအစအနမွ် စုံစမ္းမရသၿဖင္. တစ္ႏွစ္အႀကာ သား
ေသာကၿဖင္.ပင္ ကြယ္လြန္ရရွာဧ။္။
၁၂၈၅ ခုႏွစ္တစ္၀ါ ေရႊဘုိၿမိဳ. ပုသိမ္ေတာရ ဆရာေတာ္ထံေန၍ ၀ါကြၽတ္လွ်င္ မင္းဘူး ေရႊစက္
ေတာ္မွစ၍ ေတာေတာင္အႏွံ. ႀကြေရာက္ေတာ္မူသည္။ ထိုႏွစ္ကုန္ခါနီးမွာပင္ ေက်ာက္ဆည္
ေ၀ဘူလေတာင္၀ွမ္း အဂၤလိ္ပ္သခၤ်ိုဳင္းအနီးရွိ လွ်ိဳေၿမာင္အႀကားတြင္ သီတင္းသုံးဧ။္။ ေက်ာက္
ဂူတစ္ခုလည္းရွိသည္။ တစ္ေန.ေသာအခါ ဟင္းရြက္ခူး ထင္းေခြသူမ်ားက ဂူထဲတြင္ မက်န္း
မာ၍ လဲေနသည္ကို ေတြ.ရမွာအစ ေဆး၀ါးကုသကာ ဆန္စက္သူေဌးဦးေပ်ာ.က ေန.ခ်င္းၿပီး
ေက်ာင္းငယ္တစ္ေဆာင္ ေဆာက္လွဴကိုးကြယ္သည္။
ေက်ာင္းေဆာက္လွဴရန္ ေလွ်ာက္ေသာ္လည္း ခုႏွစ္ရက္တိုင္တိုင္ခြင္.မၿပဳ ကပ္မိုးကပ္ကာႏွစ္ခန္း
ေက်ာင္းကေလးေဆာက္လွဴၿပီးေသာ္လည္ း အရက္ႏွစ္ဆယ္ခန္. ေက်ာင္းဒကာအား စကားမေၿပာ။
တို.မ်ားကိစၥမၿပီးခင္ လူေတြက ၀ိိုင္းအုံလိုက္ေနလို. ပုန္းစရာေတာင္ မရွိေတာ.ဘူးဟု မိန္.ေတာ္မူဧ။္။
ထိုေတာထြက္ေသာ ႏွစ္၊လ၊ပိုင္း အတြင္းတြင္ပင္ တတိယအဆင္.အထိၿပီးစီးေတာ္မူဟန္ရွ ိသည္။
အဲဒါေတာ. မႀကာဘူးဟဲ. ဟူ၍သာ မိန္.ေတာ္မူဧ။္။အနာဂမ္အၿဖစ္ႏွင္ .ကား ႏွစ္ေပါင္းမ်ာစြာ ႀကာလြန္
ေနရဟန္ တူေလသည္။ အဘိညာဥ္ ကိစၥမ်ားလည္းတစ္ပါးတည္း ၿပီးၿပည္.စုံမူေႀကာင္း အေထာက္အ
ထားမ်ားစြာရွိဧ။္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍က်ိန္းစက္သည္ကို လည္းမေတြ.ရ။ရာသီဥတုေႀကာင္.ႏွာေ စးၿခင္းမရွိဟု
ုဆိုႀကသည္။ဦေပ်ာ.ကားဘုန္းႀကီး ထြက္သြားမည္စိုးသၿဖင္. အထူးဂရုစိုက္ေနဧ။္။ ၁၂၈၉ ခုႏွစ္ သတင္း
စကားအရ ခမည္းေတာ္ေရာက္လာဧ။္။ ရဟန္းၿပဳေပးၿပီးေနာက္ခမည္းေတာ္ ဦးပဥြင္းႀကီးႏွင္.အတူ
အင္ႀကင္းပင္သို.ၿပန္ႀကြရသည္၊ ထိုအခိ်န္မွစ၍ ေက်ာက္ဆည္ႏွင္.အင္ႀကင္းပင္ေၿခာ က္လစီ သီတင္း
သုံးသည္။ ၁၃၁၂ ခုႏွစ္မွစ၍ ေရႊဘိုတြင္ ေအာင္ေၿမရိပ္သာ ဖြင္၍ ႏွစ္လခန္. သီတင္းသံုးသည္။
ဆရာေတာ္ကား ဓုတင္ တစ္ဆယ္.သံုးပါးကို အခါအားေလ်ာ္စြာ ေဆာင္ေတာ္မူဧ။္။ အာနာပါနကမၼ႒ာန္းကို ပင္တိုင္ကမၼ႒ာန္းအၿဖစ္ ရႈပြားေတာ္မူပါသည္။
ေက်ာက္ဆည္ပတ္၀န္းကု်င္၌္ ရဟန္းဆယ္.ႏွစ္၀ါေလာက္မွစ၍ ဆရာေတာ္ဧ။္ သတင္းမွာ သင္းပ်ံ.စၿပဳလ်က္ရွိပါသည္။
ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ. ေဖာင္ရြာဆန္စက္ပိုင္ရွင္ သူေဌးဦးေပ်ာ. ဇနီးေဒၚၿမင္. ခဲအိုဦးခ်က္ႏွင္. သားမက္ေတာ္သူ ဦးေႀကာင္ႏွင္. ဦးလွေက်ာ္တို ့မွစ၍ ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ.သူၿမိဳသားမ်ား ပူေဇာ္ခြင္.ရခဲ.ႀကပါသည္။
ဦးေပ်ာ.က ေက်ာင္းေဆာက္လွဴခြင္.ၿပဳရန္ အတန္တန္ေလွ်ာက္၍ လက္ခံေတာ္မူရကာ ေက်ာင္းၿပီးေသာအခါ -ဒကာေက်ာင္းကတယ္က်ယ္၀န္းသကိုး၊ က်ဳပ္က ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္း လိုတာပါ ဟုမိန္.ေတာ္မူဧ။္။
စင္စစ္ေက်ာင္းမွာ ေလးတုိင္စင္သာသာမွ်သာ ရွိပါသည္။
ဆရာေတာ္သည္ ဓုတင္တစ္ဆယ္.သုံးပါးလုံးကို ေဆာင္ေတာ္မူရာ ကမၼ႒ာန္းအလုပ္ခြင္အတြက္တြန္းအား အေကာင္ဆုံးၿဖစ္ေသာ ေနသဇ္ဇိကဂၤဓုတင္ကိုမူ အထူးေရွ.တန္းတင္၍ ေဆာင္ေတာ္မူသည္။နည္းခံတပည္.မ်ား ကိုလည္း အထူးတိုက္တြန္း ၿပညႊန္ေတာ္မူ ေလ.ရွိပါဧ။္။
ထိုဓုတင္အက်င္.မွာ လူသာမန္အၿမင္၌္ ၿပင္းထန္္လြန္းသည္၊က်န္းမာေရးခ် ိဳ.တဲ.ေလမည္လားစသည္ၿဖင္.ထင္ဖြယ္ ေတြးဖြယ္ရွိေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ကမူ အရွင္မဟာကႆပ အရွင္ဗာကုလ စသည္တို ့ကိုေထာက္ၿပကာ ပို၍ပင္ က်န္းမာသက္ရွည္ႏိုင္ေႀကာင္း ရဲရဲႀကီးတိုက္ တြန္းေတာ္မူပါသည္။ အာမခံခ်က္ေပးေတာ္မူပါသည္။ စံနမူနာလည္းၿပေတာ္မူပါသည္။ "ဘုရားဆံုးမတာက ဆင္းရဲေအာင္ မဆံုးမဘူး၊ ခ်မ္းသာေအာင္ခ်ည္းပဲ၊ကိုယ္ကသာ ထင္ခ်င္သလို ထင္ေနတာ။" တစ္ရက္ (၂၄-နာရီ) ၿပည္.သြားၿပီဆိုေတာ. ေကာင္ေကာင္းလွလ ွႀကီးသိပါလိမ္.မယ္၊ တခ်ိဳ.အားထုတ္တာ အႏွစ္ေလးငါးဆယ္ရွိၿပီလို.ေၿပာႀ ကတယ္၊ ေသေသခ်ာခ်ာစိစစ္ၿပီး ႀကည္.ပါ၊ တစ္ရက္ၿပည္. ရက္လား။ ေန.တုိင္းအိပ္ေနတယ္၊ ဘာၿဖစ္လို ့အိပ္ေရးမ၀ႀကတာလဲ။ အိပ္ ေရး၀ေအာင္ လုပ္တာမွမဟုတ္ပဲ။ အိပ္ခ်င္ရင္ မအိပ္ခ်င္တဲ.ေနရာ ရွိတယ္။ အဲဒီေနရာကို ေရာက္ေအာင္သြား ၊အိပ္ေရး၀သြားလိမ္.မယ္။အဲဒါ" (ေနသဇ္ဓုတင္) ရန္သူ(ထိနမိဒြ)ကို ႏိုင္တဲ. လက္နက္ဗ်ာ.။ စစ္တိုက္မယ္နဲ. ေခါင္းအံုးႀကီးေတြနဲ. ဆိုေတာ. မႏိုင္တာဟာ ဒါေႀကာင္.ဗ်ာ။"
ဒုတိယ ကမၻာစစ္ႀကီးမၿဖစ္မီ ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ႀကာကပင္ တစ္ႏွစ္ၿပီးတစ္ႏွစ္ အ့ံႀသႀကည္.ညိဳ
ဖြယ္ သတင္းထူမ်ားက ဖုံးကြယ္၍ မရေအာင္ ၿဖစ္လာေတာ၏။ ႏြားေက်ာင္းသား ကုလာလူ
မ်ဳိး "အလီ" ေဖာင္ရြာ ႏြားႏို.ေရာင္းကုလား "ေဒ၀ဒတ္" ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ. မင္းရပ္"ဦးခ" စေသာ
မ်က္ၿမင္ကိုယ္.ေတြ. ပုဂၢိဳလ္မ်ားတေန.တၿခား မ်ားၿပားလာသည္ႏွင္.အမွ် နည္းခံပြားမ်ားေသာ
ေယာဂီမ်ာပင္ တေန.တၿခား တိုးပြားခဲ.ပါသည္။ ကုလားမ်ာကမူ -
"ဒီေတာင္ေပၚမွာ ဗမာဘုန္းႀကီး လူစြမ္းေကာင္းရွိတယ္" ဟုတအံ.တႀသေၿပာဆိုကာ ကုလားလူ
မ်ိဳးမ်ားပင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အၿဖစ္ ခံယူလာႀကပါသည္။ ေ၀ဘူလ ေ၀ဘာရ ေတာင္စဥ္တစ္ေႀကာ
ရွိ ေစတီငယ္မ်ားအား ေကာင္းကင္ယံမွ ပ်ံႀကြကာ ဘုရားမီး ပူေဇာ္ သည္ကိုလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္
ဖူးေတြ.ရသူမ်ား ယခုတိုင္ ရွိႀကေပေသးသည္။
ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ၏အေရွ ့ေတာင္အရပ္ ေတာင္စဥ္ေတာင္၀ွမ္းမ်ားတြင္ "ေတာင္ေပါင္းေခ်ာင္"
ေခၚေသာ အရပ္ဌာန တစ္ခုရွိ၏။ လြန္ခဲ.ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ခုႏွစ္ဆယ္ခန္.က ထို ၌္သီတင္းသံုးေသာ
ေတာင္ေပါင္းေခ်ာင္ဆရာေတာ္ ေခၚေရွ.ၿမင္ေနာက္ၿမင္ဆရာေတာ္ တပါးရွိခဲ.ဖူးရာ ၄င္းဆရာေတာ္
ႀကီးကလည္း "ေ၀ဘူလေခ်ာင္ေနရာ၌္ အာဇာနည္ ပုဂၢိဳလ္ၿမတ္တစ္ပါး ထြန္းေပါက္မည္" ကို ႀကိဳတင္
ေၿပာထားခဲ.ဖူးေႀကာင္း ေက်ာက္ဆည္ပတ္၀န္းက်င္၌္ေရွ ့မီ ေနာက္မီ လူႀကီးသူမမ်ား ေၿပာဆိုႀကပါသည္။
၁) ဘုရားအဆုံးအမၿဖစ္တဲ.ပိဋကသုံးပုံ
ေသာ္လည္းအားလုံးအတူတူပါပဲ။အကုန္
တာတခုခုကို၀ီရိယမွန္မွန္ႏွင္. သန္သန္လုပ္ဖို.အေရးႀကီးတယ္။
၂)စရဏႏွင္.ဝိဇၨာ တၿပိဳင္နက္ၿဖစ္ေအာင္လုပ္ရတယ္၊
ဒါပဲရွိတယ္။
၃)ဘုရားစကား၊ဆရာစကား၊တထစ္ခ်နာယူ
မ်ားထားၿပီးလုပ္ရတယ္။
၄)ဝိပႆနာဆိုတာထင္းရွားရွိတဲ.တရာ
တရားကိုၿမင္ေအာင္မရႈႏိုင္ရင္ဝိ
၅)ထင္ရွားရွိတယ္တရားဆိုတာတၿခား
၍မေနရေအာင္ကိုယ္မွာအၿမဲထင္ရွား
၆)ကိုယ္မွာအၿမဲထင္ရွားရွိတဲ.ရု
=ထြက္ေလ၀င္ေလရႈမွတ္မႈၿဖစ္ပါတယ္။
၇)ထြက္ေလ၀င္ေလဆိုတာအမိ၀မ္းမွေမြ
တရားသေဘာၿဖစ္ပါတယ္။အလုပ္လုပ္ေ
ရင္းလဲရွိေနပါတယ္။
၈)ထြက္ေလ၀င္ေလအၿမဲမၿပတ္ရွိေနေသာ
သတိမူရင္ၿမဴကိုေတာင္ၿမင္ရတယ္ဆို
၉) "ႀကည္".ဆိုရာမွာဝိပႆနာၿဖစ္ဖို.
ထြက္တိုင္းရိပ္ရိပ္ ရိပ္ရိပ္ႏွင္.တထိတည္းထိေနတာကို
ၿမင္ေအာင္ႀကည္.ရႈေနရမယ္။အိမ္အမိ
(၂၄-နာရီတစပ္တည္းရပါေစ)
၁၀)တရက္၂၄-နာရီတစပ္ေလာက္ရလွ်င္
ဆံုးမတာမွန္သမွ်ဆင္းရဲေအာင္မဆံု
ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ပိုၿပီးအသက္ရွည္
မဟုတ္ေတာဘူး။အိပ္ခ်င္လွ်င္မအိပ္
၁၁)ထိတာကိုသိေနလွ်င္သိက္ခါသုံး
သံုးပံုအလံုးစုံတၿပိဳက္နက္ပါ၀င္
၁၂)ထိတာဟာရုပ္သေဘာၿဖစ္တယ္၊သိတာ
၁၃)တရိပ္ရိပ္ႏွင္.ထိတုိင္းေပ်ာ
၁၄)တရိပ္ရိပ္ႏွင္.ႏွားဖ်ားႏွာ
ႀကည္.ရႈေနရင္ႀကာလွ်င္ဝိပႆနာသမာ
ႏွာဖ်ားႏွာ၀တြင္သာမကခႏၶာကိုယ္မွ
၁၅)တကိုယ္လံုးတရိပ္ရိပ္အၿမဲမၿ
စြာၿမင္ေသာေႀကာင္.ဒုကၡႏွင္.အနတၱ ဟာအလိုလိုထင္ၿမင္လာပါလိမ္.မယ္၊
ဖို.မလိုပါဘူး။ဝိပႆနာအလုပ္ဟာထိ
သမွ်ကိုအလိုလိုတစ္ေန.ထက္တစ္ေန.
၁၆)အဲဒီလိုတရိပ္ရိပ္ႏွင္.ထိမႈသိ
အလြန္သိသာလွပါတယ္၊ဘယ္လိုသိသာသလဲ
ေသာက္ရသည္ရွိေသာ္ေရငတ္ေၿပ"သကဲ.
သိမယ္။
၁၇)မဂ္ဖိုလ္ဥာဏ္ေရာက္ၿပီးလို ့ဖလသမာပတ္ကို၀င္စားခ်င္လွ်င္မိ
လမ္းကိုၿပန္ႀကည္.ရတယ္၊ဖလသမာပတ္
၁၈)ယုံယုံႀကည္ႀကည္လုံ.လ၀ီရိယရွိ
ရႈေန၊ေထြလီကာလီေတြကိုလိုက္မလုပ္
(အကာလိေကာ)။
ဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာမွာအင္းႀကင္ပင္
လဆန္း၆ရက္ တနင္လာေန. နံနက္ ေလးခ်က္တီးေက်ာ္ေမြးဖြားခဲ.သည္။ ေက်းလက္ေတာ
ရြာတြင္ကံက ပစ္ခ်ခဲ.ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ကားမင္းေဆြစိုးမ်ုိဳးၿ
(ဦးလူေဖဧ။္မိခင္)ကား အိမ္ေရွ့စံမိဖုရား တစ္ပါးၿဖစ္ဧ။္။ ခင္ခင္ဟုေခၚသည္။ ဆရာေတာ္ဧ။္
အဘိုးဦးကူးကားဘ႑၀န္ၿဖစ္သည္။ယခု
၁၂၇၇ ခုႏွစ္တြင္ရဟန္းၿဖစ္၍ ၁၂၈၀-၈၁ ခုႏွစ္မ်ား မန္းတေလးမစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ အဘိစဇ
မဟာရဠဂုရု ထံပညာသင္ႀကားခဲ.ဧ။္။ ၁၂၈၅ ခုႏွစ္အထိ အင္ႀကင္ပင္ေက်ာင္းတြင္ပင္ ေနၿပီး
ထိုႏွစ္နယုန္လ ေတာထြက္ေတာ္မူသည္။
မယ္ေတာ္ႀကီးေဒၚႀကင္ႏုမွာ ေက်ာင္းပြဲဘုရားပြဲရွိတုိင္း ေတာင္ေ၀ွးတစ္ေခ်ာင္းၿဖစ္ ေက်ာင္းသို.
လာရာ လာတိုင္းပင္ ငို္၍ၿပန္ရဧ။္။ သတင္းအစအနမွ် စုံစမ္းမရသၿဖင္. တစ္ႏွစ္အႀကာ သား
ေသာကၿဖင္.ပင္ ကြယ္လြန္ရရွာဧ။္။
၁၂၈၅ ခုႏွစ္တစ္၀ါ ေရႊဘုိၿမိဳ. ပုသိမ္ေတာရ ဆရာေတာ္ထံေန၍ ၀ါကြၽတ္လွ်င္ မင္းဘူး ေရႊစက္
ေတာ္မွစ၍ ေတာေတာင္အႏွံ. ႀကြေရာက္ေတာ္မူသည္။ ထိုႏွစ္ကုန္ခါနီးမွာပင္ ေက်ာက္ဆည္
ေ၀ဘူလေတာင္၀ွမ္း အဂၤလိ္ပ္သခၤ်ိုဳင္းအနီးရွိ လွ်ိဳေၿမာင္အႀကားတြင္ သီတင္းသုံးဧ။္။ ေက်ာက္
ဂူတစ္ခုလည္းရွိသည္။ တစ္ေန.ေသာအခါ ဟင္းရြက္ခူး ထင္းေခြသူမ်ားက ဂူထဲတြင္ မက်န္း
မာ၍ လဲေနသည္ကို ေတြ.ရမွာအစ ေဆး၀ါးကုသကာ ဆန္စက္သူေဌးဦးေပ်ာ.က ေန.ခ်င္းၿပီး
ေက်ာင္းငယ္တစ္ေဆာင္ ေဆာက္လွဴကိုးကြယ္သည္။
ေက်ာင္းေဆာက္လွဴရန္ ေလွ်ာက္ေသာ္လည္း ခုႏွစ္ရက္တိုင္တိုင္ခြင္.မၿပဳ ကပ္မိုးကပ္ကာႏွစ္ခန္း
ေက်ာင္းကေလးေဆာက္လွဴၿပီးေသာ္လည္
တို.မ်ားကိစၥမၿပီးခင္ လူေတြက ၀ိိုင္းအုံလိုက္ေနလို. ပုန္းစရာေတာင္ မရွိေတာ.ဘူးဟု မိန္.ေတာ္မူဧ။္။
ထိုေတာထြက္ေသာ ႏွစ္၊လ၊ပိုင္း အတြင္းတြင္ပင္ တတိယအဆင္.အထိၿပီးစီးေတာ္မူဟန္ရွ
အဲဒါေတာ. မႀကာဘူးဟဲ. ဟူ၍သာ မိန္.ေတာ္မူဧ။္။အနာဂမ္အၿဖစ္ႏွင္
ေနရဟန္ တူေလသည္။ အဘိညာဥ္ ကိစၥမ်ားလည္းတစ္ပါးတည္း ၿပီးၿပည္.စုံမူေႀကာင္း အေထာက္အ
ထားမ်ားစြာရွိဧ။္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍က်ိန္းစက္သည္ကို
ုဆိုႀကသည္။ဦေပ်ာ.ကားဘုန္းႀကီး ထြက္သြားမည္စိုးသၿဖင္. အထူးဂရုစိုက္ေနဧ။္။ ၁၂၈၉ ခုႏွစ္ သတင္း
စကားအရ ခမည္းေတာ္ေရာက္လာဧ။္။ ရဟန္းၿပဳေပးၿပီးေနာက္ခမည္းေတာ္ ဦးပဥြင္းႀကီးႏွင္.အတူ
အင္ႀကင္းပင္သို.ၿပန္ႀကြရသည္၊ ထိုအခိ်န္မွစ၍ ေက်ာက္ဆည္ႏွင္.အင္ႀကင္းပင္ေၿခာ
သုံးသည္။ ၁၃၁၂ ခုႏွစ္မွစ၍ ေရႊဘိုတြင္ ေအာင္ေၿမရိပ္သာ ဖြင္၍ ႏွစ္လခန္. သီတင္းသံုးသည္။
ဆရာေတာ္ကား ဓုတင္ တစ္ဆယ္.သံုးပါးကို အခါအားေလ်ာ္စြာ ေဆာင္ေတာ္မူဧ။္။ အာနာပါနကမၼ႒ာန္းကို ပင္တိုင္ကမၼ႒ာန္းအၿဖစ္ ရႈပြားေတာ္မူပါသည္။
ေက်ာက္ဆည္ပတ္၀န္းကု်င္၌္ ရဟန္းဆယ္.ႏွစ္၀ါေလာက္မွစ၍ ဆရာေတာ္ဧ။္ သတင္းမွာ သင္းပ်ံ.စၿပဳလ်က္ရွိပါသည္။
ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ. ေဖာင္ရြာဆန္စက္ပိုင္ရွင္ သူေဌးဦးေပ်ာ. ဇနီးေဒၚၿမင္. ခဲအိုဦးခ်က္ႏွင္. သားမက္ေတာ္သူ ဦးေႀကာင္ႏွင္. ဦးလွေက်ာ္တို ့မွစ၍ ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ.သူၿမိဳသားမ်ား ပူေဇာ္ခြင္.ရခဲ.ႀကပါသည္။
ဦးေပ်ာ.က ေက်ာင္းေဆာက္လွဴခြင္.ၿပဳရန္ အတန္တန္ေလွ်ာက္၍ လက္ခံေတာ္မူရကာ ေက်ာင္းၿပီးေသာအခါ -ဒကာေက်ာင္းကတယ္က်ယ္၀န္းသကိုး၊
စင္စစ္ေက်ာင္းမွာ ေလးတုိင္စင္သာသာမွ်သာ ရွိပါသည္။
ဆရာေတာ္သည္ ဓုတင္တစ္ဆယ္.သုံးပါးလုံးကို ေဆာင္ေတာ္မူရာ ကမၼ႒ာန္းအလုပ္ခြင္အတြက္တြန္းအား
ထိုဓုတင္အက်င္.မွာ လူသာမန္အၿမင္၌္ ၿပင္းထန္္လြန္းသည္၊က်န္းမာေရးခ်
ဒုတိယ ကမၻာစစ္ႀကီးမၿဖစ္မီ ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ႀကာကပင္ တစ္ႏွစ္ၿပီးတစ္ႏွစ္ အ့ံႀသႀကည္.ညိဳ
ဖြယ္ သတင္းထူမ်ားက ဖုံးကြယ္၍ မရေအာင္ ၿဖစ္လာေတာ၏။ ႏြားေက်ာင္းသား ကုလာလူ
မ်ဳိး "အလီ" ေဖာင္ရြာ ႏြားႏို.ေရာင္းကုလား "ေဒ၀ဒတ္" ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ. မင္းရပ္"ဦးခ" စေသာ
မ်က္ၿမင္ကိုယ္.ေတြ. ပုဂၢိဳလ္မ်ားတေန.တၿခား မ်ားၿပားလာသည္ႏွင္.အမွ် နည္းခံပြားမ်ားေသာ
ေယာဂီမ်ာပင္ တေန.တၿခား တိုးပြားခဲ.ပါသည္။ ကုလားမ်ာကမူ -
"ဒီေတာင္ေပၚမွာ ဗမာဘုန္းႀကီး လူစြမ္းေကာင္းရွိတယ္" ဟုတအံ.တႀသေၿပာဆိုကာ ကုလားလူ
မ်ိဳးမ်ားပင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အၿဖစ္ ခံယူလာႀကပါသည္။ ေ၀ဘူလ ေ၀ဘာရ ေတာင္စဥ္တစ္ေႀကာ
ရွိ ေစတီငယ္မ်ားအား ေကာင္းကင္ယံမွ ပ်ံႀကြကာ ဘုရားမီး ပူေဇာ္ သည္ကိုလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္
ဖူးေတြ.ရသူမ်ား ယခုတိုင္ ရွိႀကေပေသးသည္။
ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ၏အေရွ ့ေတာင္အရပ္ ေတာင္စဥ္ေတာင္၀ွမ္းမ်ားတြင္ "ေတာင္ေပါင္းေခ်ာင္"
ေခၚေသာ အရပ္ဌာန တစ္ခုရွိ၏။ လြန္ခဲ.ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ခုႏွစ္ဆယ္ခန္.က ထို ၌္သီတင္းသံုးေသာ
ေတာင္ေပါင္းေခ်ာင္ဆရာေတာ္ ေခၚေရွ.ၿမင္ေနာက္ၿမင္ဆရာေတာ္ တပါးရွိခဲ.ဖူးရာ ၄င္းဆရာေတာ္
ႀကီးကလည္း "ေ၀ဘူလေခ်ာင္ေနရာ၌္ အာဇာနည္ ပုဂၢိဳလ္ၿမတ္တစ္ပါး ထြန္းေပါက္မည္" ကို ႀကိဳတင္
ေၿပာထားခဲ.ဖူးေႀကာင္း ေက်ာက္ဆည္ပတ္၀န္းက်င္၌္ေရွ ့မီ ေနာက္မီ လူႀကီးသူမမ်ား ေၿပာဆိုႀကပါသည္။
က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ
No comments:
Post a Comment