မိုးေကာင္း ေရႊသာေလ်ာင္း ဘုရားႀကီး

June 26, 2010

သာသနာ့အသက္

“၀ိနေယာ နာမ သာသနႆ အာယု= ၀ိနည္းသည္ သာသနာေတာ္၏ အသက္ျဖစ္၏”
ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာေတာ္ႀကီး ဤေလာကႀကီးအလယ္မွာ တင့္တယ္ထင္ရွားစြာ ေပၚေပါက္ လာတဲ့အတြက္ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါတို႔၏ မ်က္ေမွာက္ခ်မ္းသာ၊ တမလြန္ခ်မ္းသာ အျဖာျဖာတို႔ကို ရရွိသျဖင့္ အက်ိဳးမ်ားစြာ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ႕သာသနာသာ မရွိခဲ့ဘူးဆိုရင္ ေလာကႀကီးဟာ အဓမၼေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနမယ္ဆိုတာ မလြဲပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕သာသနာ မကြယ္ေပ်ာက္ေအာင္ သာသနာရဲ႕အသက္ဆိုတာဘာလဲလို႔ ေမးဖို႔အေရးႀကီးၿပီေပါ့။ ဘုရားရွင္၏ အဆံုးအမၾသ၀ါဒကို သာသနာဟုေခၚပါတယ္။ အရင္းအျမစ္အားျဖင့္ ပရိယတ္ဟုေခၚေသာ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို သာသနာဟုေခၚပါတယ္။ ထိုပရိယတ္ သာသနာေတာ္မွ ညႊန္ျပသည့္အတုိင္း ကိုယ္ႏႈတ္ ယဥ္ေက်းေအာင္က်င့္ျခင္း “သီလအက်င့္”၊ စိတ္တည္ၾကည္ ၿငိမ္သက္ေအာင္က်င့္ျခင္း “သမာဓိအက်င့္”၊ အသိဥာဏ္ပညာ တိုးပြားေအာင္က်င့္ျခင္း “ပညာအက်င့္”မ်ား က်င့္ၾကံအားထုတ္ျခင္းကို ပဋိပတၱိသာသနာ ဟုေခၚပါတယ္။ ထို သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ အက်င့္ျဖင့္ ရရွိအပ္ ထိုးထြင္းအပ္ေသာ မဂ္တရား၊ ဖုိလ္တရား၊ နိဗၺာန္တရားေတာ္ကို ပဋိေ၀ဓသာသနာ ဟုေခၚပါတယ္။

သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာအားျဖင့္ သိကၡာသံုးပါး အက်င့္အတရားတြင္ သီလသိကၡာသည္ အေျခခံအရင္းျမစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ သီလစင္ၾကယ္မွသာ မွန္ကန္ေသာ တည္ၾကည္မႈ သမာဓိကို ရႏိုင္ပါတယ္။ သမာဓိရွိသူမွသာ ထုိးထြင္းေသာ အသိဥာဏ္ပညာကို ရရွိႏုိင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့သာသနာရဲ႕အဓိကအသက္ဟာ အေျခခံအက်ဆံုးျဖစ္တဲ့ သီလတရားပါပဲ။ ဒီလိုပါပဲ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္လည္း သီလသိကၡာျဖစ္တဲ့ ၀ိနည္းတရားေတာ္ဟာ အေျခခံအက်ဆံုး သာသနာ့အရင္းျမစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ႕သာသနာႀကီး အဓြန္႔ရွည္တည္တံ့ခိုင္ၿမဲဖို႔ သာသနာ့ေဘာင္အဖြဲ႔အစည္း ေရရွည္တည္တံဖို႔ဆိုရင္ သီလသိကၡာျဖစ္တဲ့ ၀ိနည္းတရားေတာ္ဟာ အေျခခံအက်ဆံုးပါပဲ။ ၀ိနည္းသိကၡာဟာ သာသနာရဲ႕အသက္ပါ။ ၀ိနည္းတရားေတာ္ သီလအက်င့္ကို မက်င့္ၾကံ မေစာင့္စည္းခဲ့လွ်င္ သာသနာေတာ္မွာ အသက္မရွိတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ သာသနာ့အသက္မရွိတာဟာ သာသနာကြယ္တာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ ဒီေတာ့ သာသနာရဲ႕အသက္တမွ် အေရးႀကီးတဲ့ သီလသိကၡာျဖစ္တဲ့ ၀ိနည္းတရားေတာ္ကို ေစာင့္ထိန္းလိုက္နာဖို႔ဟာ အေရးႀကီးၿပီေပါ့။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ သာသနာေတာ္ႀကီး အဓြန္႔ရွည္တည္တံ့ခိုင္ၿမဲဖို႔အတြက္ဆိုရင္.. ဘုရားရွင္ရဲ႕ အဆံုးအမေတြကို မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေပးမယ့္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ သိကၡာသံုးရပ္တို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုတဲ့ ဘုရားတပည့္သား သံဃာေတာ္ေတြ အခိုင္အမာရွိဖို႔ လိုအပ္သလို.. သာသနာေတာ္ကို တကယ္သက္၀င္ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ၿပီး သံဃာစစ္ သံဃာမွန္ကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကည္ညိဳတတ္တဲ့ လူပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း မ်ားစြာလိုအပ္ပါတယ္။ သံဃာစစ္ သံဃာမွန္ကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္တတ္ဖို႔ အဓိကလိုအပ္ခ်က္မွာ ဘုရားရွင္ရဲ႕အဆံုးမျဖစ္တဲ့ သံဃာေတာ္ေတြ လိုက္နာေစာင့္ထိန္းအပ္တဲ့ ၀ိနည္းသိကၡာကို သိဖုိ႔လိုပါတယ္။ “ၾကည္ညိဳရာမွာမ်ားသံဃာ ကိုးကြယ္ရာမွာ ေရြးခ်ယ္ပါ” ဆိုတဲ့ ဆံုးမစကားရွိပါတယ္။ သံဃာကိုျမင္ရင္ သံဃာရဲ႕ဂုဏ္ကို ရည္မွန္းၿပီး ၾကည္ညိဳလိုက္ပါ.. သို႔ေသာ္ သံသရာအတြက္ သာသနာအတြက္ဆိုရင္ျဖင့္ ေရြးခ်ယ္စီစစ္ကိုးကြယ္တတ္ဖို႔ဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီလိုမွဟုတ္ရင္ ဘုရားရွင္ရဲ႕အဆံုးအမျဖစ္တဲ့ သာသနာရဲ႕အသက္ျဖစ္တဲ့ ၀ိနည္းတရားကိုမလိုက္နာတဲ့ သံဃာ့အရည္ျခံဳထားတဲ့သူမ်ားကို ကိုးကြယ္မိမယ္ဆိုရင္ျဖင့္ မိမိကုိယ္တုိင္ သာသနာ့အသက္ကို ဖ်က္ဆီးျပစ္ေနတဲ့သူ မီးပံုကို ဓါတ္ဆီေလာင္းေပးတဲ့သူ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါမို႔လို႔ သာသနာကိုခ်ီးေျမာက္မယ့္ လူပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ၀ိနည္းတရားကိုသိဖို႔ လိုအပ္တယ္ဆိုတာ ေျပာလိုတာပါ။

လူေတြ၀ိနည္းသိဖုိ႔ လိုအပ္တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကို လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဓမၼဒီပနီက်မ္းမွာ ၾသ၀ါဒေပးၿပီး ေရးသားထားပါတယ္။ “ယခုအခါ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာမွာလည္း လူ၀ိနည္းတတ္ ေပါမ်ား၍ ၀ိနည္းတရားႏွင့္ မညီေသာရဟန္းတို႔ကို ပိုးစိုးပက္စက္ ဆိုရက္ ေျပာရက္သူမ်ား ေပါမ်ားလွ်င္ သာသနာေတာ္မွာ ေကာင္းဖို႔ရာျဖစ္၏.. လူတို႔က ၀ိနည္းကိုသိ၍ ၀ိနည္းရွိတိုင္း ညီညြတ္ေအာင္ မက်င့္ေသာ ရဟန္းကို အလွဴ လွဴဒါန္းသူ ကိုယ္ကြယ္သူ မရွိဘဲ ေနခဲ့မူကား သာသနာေတာ္၌ အလြန္ေကာင္းဖို႔ရာျဖစ္၏.. ပစၥည္းေလးပါးတို႔ျဖင့္ အားေပးခ်ီးေျမႇာက္ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းျခင္းကို ျပဳၾကမူကား အဘယ္အခါမွ သာသနာေတာ္ ထင္ေပၚႀကီးရင့္ ဂုဏ္သီးရင့္၍ ထြန္းတင့္ ေကာင္းစားႏုိင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ” ဟု ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဂရုဏာေရွ႕ထားၿပီး ေရးသားထားပါတယ္။ အင္မတန္အက်ိဳးမ်ားေစတဲ့ ဆံုးမၾသ၀ါဒပါပဲ။ သာသနာ့ေရွ႕ေရးကို မွန္းေမွ်ာ္ၿပီး ေဟာျပဆံုးမေပးတဲ့ လယ္တီတရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ အဆံုးအမကား ႏွလံုးသားထဲမွာ စြဲထင္ေနေအာင္ မွတ္သားသင့္ပါတယ္။

လူေတြ၀ိနည္းသိသင့္တယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းကို ေညာင္တုန္းၿမိဳ႕ ေရႊဟသၤာတုိက္ ပထမစံေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးက မဂၤလာအဖြင့္အက်ယ္ လက္စြဲက်မ္းမွာလည္း ၾသ၀ါဒေပးထားျပန္ပါေသးတယ္။ “သာသနာေတာ္ကို အဟုတ္တကယ္ ေကာင္းေစလိုပါက လူရွိသမွ် ၀ိနည္းကို တတ္ေျမာက္ေအာင္သင္ၾကား ၿပီးလွ်င္ ၀ိနည္းႏွင့္ မညီေသာ ရဟန္းေတာ္ဟူသမွ်တို႔ကို ကဲ့ရဲ႕ၾကလွ်က္ ၀ိနည္းႏွင့္အညီက်င့္ေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔ကို ေရြးခ်ယ္၍ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကမွသာလွ်င္ ဤသာသနာႀကီးသည္ ေနလပမာ လြန္စြာ ထြန္းလင္းေပလိမ့္မည္.. မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္က ၀ိနည္းမတတ္ခဲ့၍ရွိခဲ့လွ်င္ ဤရဟန္းကား ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္ႏွင့္အညီ က်င့္ၾကံေနထိုင္ေသာ ရဟန္းမဟုတ္ဟု ခြဲျခား၍ သိႏုိင္ေတာ့မည္ မဟုတ္သျဖင့္ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ႏွင့္ မညီေသာ ရဟန္းမ်ားကိုပင္ ရဟန္းေကာင္း ရဟန္းျမတ္အထင္ႏွင့္ အားေပးခ်ီးေျမႇာက္ျပဳမိက အရွက္မရွိေသာ ရဟန္းအား အားေပးခ်ီးေျမႇာက္မႈ “အလဇၨီပဂၢဟ” ၌သာတည္၍ ျမတ္စြာဘုရား သာသနာေတာ္၌ အရွက္မရွိ အလဇၨီ ပုဂၢိဳလ္ေတြသာ ေျမာက္ျမား အားရွိခဲ့ရာ၏.. ထိုသို႔ျဖစ္က ဤသာသနာေတာ္ႀကီးသည္ ဘယ္အခါမွ ေကာင္းေတာ့မည္မဟုတ္ေခ်.. ထို႔ေၾကာင့္ ၀ိနည္းတရားေတာ္ႏွင့္ တကြ သုတ္- အဘိဓမၼာတရားတို႔ကို စြမ္းအားရွိသမွ် ထြန္းလင္းျပန္႔ပြားေအာင္ အားထုတ္ကုန္ရာ၏.. ထို၀ိနည္းတရားေတာ္တည္မွ သာသနာေတာ္ အရွည္တည္တံ့ႏုိင္မည္၊ ၀ိနည္းတရားေတာ္ ပြင့္လင္းမွ သာသနာေတာ္ အရွည္ပြင့္လင္း ေတာက္ပႏုိင္မည္.. ၀ိနည္းတရားေတာ္ ကြယ္ေပ်ာက္က သာသနာေတာ္ ကြယ္ေပ်ာက္ေပလိမ့္မည္” ဟု ဆံုးမၾသ၀ဒေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ဟာ သာသနာေတာ္ကို ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္တဲ့ လူပုဂၢိဳလ္ေတြအေနနဲ႔ ၀ိနည္းတရားေတာ္ကိုသိဖို႔ ဘယ္ေလာက္ထိ အေရးႀကီးလဲဆိုတာကို မီးေမာင္းထိုးျပလိုက္တာပါပဲ။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္ စစ္စစ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္မည္ဆိုလွ်င္ ဘုရားရွင္ဆံုးမခဲ့တဲ့ အဆံုးအမေတြကို တန္ဖိုးထား လိုက္နာက်င့္ၾကံဖို႔လိုအပ္သလို ဘုရားရွင္ရဲ႕အဆံုးအမျဖစ္တဲ့ သာသနာေတာ္ကို အဓြန္႔ရွည္တည္တံ့ေအာင္ ထိန္းသိမ္းဖို႔မွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ ဒီဟာတကယ္ေတာ့ တာ၀န္မဟုတ္ပါဘူး.. ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိင္း ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေမတၱာေတာ္အနႏၲကို တန္ဖိုးထားမယ္ဆိုရင္ ရွိထားသင့္တဲ့ အသိစိတ္ဓါတ္ပါပဲ။ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ကိုယ္ေတာ္တုိင္ေတာင္မွ ေလးအသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္းကာလပါတ္လံုး သတၱ၀ါေတြကယ္တင္ဖို႔အတြက္ လက္တကမ္းအလိုမွာ ရရွိႏုိင္တဲ့ မဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္ နိဗၺာန္ျမတ္ကို ေဘးဖယ္ၿပီး သတၱ၀ါေတြအားလံုးအတြက္ ပါရမီေတာ္ေတြကို မနားမေန ျဖည့္ဆီးခဲ့ရတာပါ။ အသက္ေသြးေခၽြးေတြ မေရမတြက္ႏုိင္ေလာက္တဲ့ အထိပါပဲ။ ဒါကိုမွ ကိုယ္ကတာ၀န္မဲ့သလို ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္သလို ဘုရားရွင္ရဲ႕သာသနာကို ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ မ်က္ႏွာလႊဲထားမယ္ဆိုရင္ျဖင့္.. ေမးလိုက္ခ်င္ပါတယ္.. ဘုရားကို ဘာလို႔ရွိခိုးေနတာလဲလို႔..။

ယခုအခ်ိန္အခါမွာ ဘုရားရွင္ရဲ႕သာသနာေတာ္ကို အဖက္ဖက္မွပ်က္ဆီးေအာင္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ တိုက္ခိုက္ေနတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဘာသာတုိင္းလိုလိုမွ တိုက္ခိုက္ျခင္းခံရသလို မိမိဘာသာတြင္းမွာလည္း လိုက္လံဖ်က္ဆီးေနတာေတြ အမ်ားအျပားရွိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အျပင္ပိုင္းအေနနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ပဲ လိုက္လံဖ်က္ဆီးေနပါေစ ဘုရားရွင္ရဲ႕သာသနာ မကြယ္ေပ်ာက္ႏုိင္ပါဘူး.. ဘုရားရွင္ရဲ႕သာသနာ ကြယ္ေပ်ာက္ႏုိင္ဆံုးမွာ ဘုရားရွင္ရဲ႔ သာသနာတြင္းထဲမွာ လိုက္လံဖ်က္ဆီးေနတဲ့ ဓမၼဟန္ေဆာင္ အဓမၼေတြပါပဲ။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အဆံုးအမေတြကို ျပင္ခ်င္သလိုျပင္ ဖ်က္ခ်င္သလိုဖ်က္ေနတာဟာ သာသနာတြင္းထဲကေနပဲ လုပ္ႏုိင္တာပါ။ ဒါနမလိုဘူး၊ သီလမလိုဘူး၊ ၀ိနည္းဆိုတာ အေရးမႀကီးဘူး၊ ဘုရားေဟာေတြမွာ အမွားေတြပါတယ္၊ ပိဋကတ္ေတာ္ေတြမွာ လိုေနတာေတြရွိတယ္ဆိုၿပီး လုပ္ခ်င္ရာေတြလုပ္ ေျပာခ်င္ရာေတြ ေျပာေနတာဟာ ဓမၼကိုလုပ္သလိုလိုနဲ႔ အဓမၼဘက္ကို လံုး၀ေရာက္ေနတာပါ။ ဘုရားေဟာ အဆံုးအမေတြကို ပယ္ၿပီး လုပ္ခ်င္တာလုပ္ ေျပာခ်င္တာေျပာေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သူ႔ဘာသာ ဓမၼပါလို႔ ဘယ္ေလာက္ႀကီးပဲ ေအာ္ေနပါေစ... အဓမၼလို႔ တစ္လံုးထဲပဲ သံုးလိုက္ပါရေစ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကိုက ဘုရားအဆံုးအမကို လိုက္နာက်င့္ႀကံသူဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ပါ။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အဆံုးအမကို ဖယ္ၿပီး လုပ္ခ်င္ရာလုပ္မယ္ဆိုရင္ သူဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္ေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ဒီလိုပါပဲ ဘုရားအဆံုးအမအတိုင္း မလိုက္နာမက်င့္ၾကံတဲ့ ရွင္ရဟန္းေတြ ရွိမယ္ဆိုရင္လည္း ဘုရားရွင္မ်က္ႏွာကို ၾကည့္ၿပီး ဆရာစြဲ ဂိုဏ္းစြဲမထားပဲ ပယ္သင့္ရင္ပယ္ရမွာပါပဲ။ ဒါမွ ဘုရားရွင္သာဓုေခၚမွာ ျဖစ္သလို ဘုရားရွင္ရဲ႕ အသက္ေသြးနဲ႔ရင္းၿပီး တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ သာသနာေတာ္ႀကီးလည္း အဓြန္႔ရွည္ တည္တံ့ခိုင္ၿမဲမွာပါ။ ဒီလိုမ်ိဳး သံဃာစစ္သံဃာမွန္ကို ေရြးခ်ယ္ဖို႔အတြက္ လူပုဂၢိဳလ္ေတြ အေနျဖင့္ ဘုရားရွင္အဆံုးအမျဖစ္တဲ့ သီလသိကၡာ ၀ိနည္းတရားေတာ္ကို ေလ့လာၾကပါလို႔ တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေက်းဇူးေတာ္အနႏၲကို တန္ဖိုးထားရင္ျဖင့္ ဘုရားအဆံုးအမျဖစ္တဲ့ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာျဖင့္ ျပည့္၀ေသာ ရွင္ရဟန္းမ်ားကို မွီ၀ဲဆည္းကပ္ႏုိင္ၾကပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳရင္း… “၀ိနည္းတရားလူအမ်ား သင္ၾကားသင့္သည္သာ၊ ၀ိနည္းတရား မသိျငား အမွားကိုးကြယ္မွာ၊ ၀ိနည္းတရား တတ္သူမ်ား စည္ကားသာသနာ၊ ၀ိနည္းသင္ျခင္းမ်ားျပားလွ်င္ သန္႔ရွင္းသာသနာ၊ ၀ိနည္းသင္ကာ သာသနာသန္႔ငွာျပဳစုပါ၊ ၀ိနည္းသင္ကာ သာသနာရွင္းငွာ ျပဳစုပါ” ။ ဘုရားရွင္၏သာသနာ ေနလိုလလိုထြန္းလင္းေတာက္ပပါေစ…။

မွတ္ခ်က္။ ။ ဓမၼဒူတ-အရွင္ပညာေဇာတ၏ ဗုဒၶဓမၼျပႆနာမ်ားစာအုပ္ကို မွီျငမ္းကိုးကားပါသည္။

http://www.dhammamittar.com/

No comments:

Post a Comment